Monday 24 April 2017

Dewey's 24 Hour Readathon 2017 TBR

Op zaterdag 28 April 2017, aanstaande zaterdag dus, is het weer tijd voor de Dewey's 24 Hour Readathon. Deze start overal ter wereld op precies hetzelfde moment, voor België is dat dus om 14u en duurt, zoals de naam aangeeft 24u, dus tot zondagmiddag om 14u. De bedoeling is uiteraard om zo veel mogelijk boeken te lezen in die 24u en dat is dus ook precies wat ik ga proberen te doen.

Momenteel ben ik nog steeds bezig in Winter door Marissa Meyer, i ben nu ongeveer halverwege en hoop deze uit te hebben gelezen voordat de read-a-thon start. In het geval dat dat niet zo is, is dit het eerste boek op mijn lijstje.

Gesteld dat Winter uitgelezen is, volgt hier mijn TBR voor de read-a-thon:

Peter Pan - JM Barrie
In het oude Londen betovert Wendy elke avond haar kleine broertjes met bedtijdverhalen. Dan vliegt Peter Pan hun levens in en neemt de kinderen mee naar Nimmerland, het eiland van verbeelding. Nimmerland wordt bewoond door Kapitein Haak en zijn zeerovers, door Tijgerlelie en haar wilde Indianen en door Peter Pan. Daar beleef je de spannendste avonturen...

Dit boek telt 157 pagina's en ik verwacht er relatief snel doorheen te zijn. Uiteraard ben ik al bekend met het verhaal en de personages, wat waarschijnlijk wel helpt.

Paddington is terug - Michael Bond
Na zijn reis naar Peru weet Paddington zich dagenlang uit rare situaties te houden. Maar hij maakt dit in Paddington is terug helemaal goed door al snel in allerlei problemen verzeild te raken. Hij hakt op de verkeerde plaats een gat in meneer Curry's keukenmuur. De kapper is niet erg tevreden over Paddingtons manier van haar knippen. Ook zijn poging tot balletdansen loopt op niets uit. Iedereen is het met mevrouw Alida eens als ze zegt dat Paddington maar het beste gewoon een beer kan zijn die van marmelade houdt...

Met 118 pagina' en een hoop illustraties lijkt het mij niet onmoelijk ok dit boek uit te lezen.

Paddington in de bocht - michael Bond
Het was nooit Paddingtons bedoeling om de bruiloft van zijn vriend Harold bijna in de soep te laten lopen, maar de trouwring zat klem om zijn pootje. En het was ook echt een belangrijke golfwedstrijd over een broodje marmelade uitgleed. Paddington wilde zich ook helemaal niet als dokter voordoen, maar in het ziekenhuis stond hij ineens aan het bed van een patiënt. Dit soort dingen gebeurt gewoon als je Paddington heet!

Nog eens 120 pagina's op de teller als ik ook dit boekje uitlees.

Blauw is bitter - Dirk Bracke
Lina is twaalf als Max, de eigenaar van een bar in Manilla, haar van haar vader koopt. De afspraak is dat ze als hulpje in de bar zou werken, maar algauw dwingt Max haar zich te prostitueren. Lina walgt van de gretige, zelfvoldane mannen die naar haar toe komen, van de geldzucht en de hypocrisis van Max. Als ze Sergio leert kennen, durft ze hem niet te vertellen dat ze een hoertje is. Net als een ander meisje in de Blauwe Lotus spaart ze haar fooien om zich zo vlug mogelijk vrij te kopen... 

En als laatte, toch wel ambitieuze titel is hier Blauw is bitter. Ik ga al blij mogen zijn als ik de vorige drie titels allemaal kan lezen, laat staan, deze er ook nog bij en waarschijnlijk een stuk van Winter.
Dit boek telt trouwens nog eens 142 pagina's

Dus als ik erin slaag al deze boeken ook daadwerkelijk te lezen tijdens de read-a-thon, heb ik dan op 24u tijd maar liefst vier boeken en 537 pagina's gelezen, als dat geen uitdaging is ...

uiteraard krijg je volgende week te horen hoe het gegaan is en doe gerust mee!

No comments:

Post a Comment